تأثیر رسانه های اجتماعی بر یادگیری و پیشرفت علمی 
آیا شما بین سال های 1980 و 2000 به دنیا آمد؟ سپس شما یک هزاره L و متعلق به یک گروه جمعیت به نام نسل Y . از افراد کمی جوانتر در این گروه اغلب به عنوان بومیان دیجیتال یاد می شود . آنها با اینترنت و اولین شبکه های اجتماعی بزرگ شدند. آنها عملاً با رسانه های اجتماعی متولد شدند. رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره هزاره ها است. در صورت گشودن فرصت های جدید ، معمولاً خطراتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. چه تأثیراتی در رسانه های اجتماعی بر مطالعات و نمرات نهایی ما دارد؟

آیا استفاده از رسانه های اجتماعی در راه مطالعات موفق ما قرار دارد؟

اهداف و ارزشهای بومیان دیجیتال
نسل ما باهوش فن آوری ، آزادی خواه ، جهان وطنی و جاه طلب است. ما عدالت ، آموزش و انعطاف پذیری را ارزیابی می کنیم. هدف ما ایجاد شبکه و آموزش سریع خودمان است . ما به هیچ وجه به لطف پیشرفت تکنولوژی موفق نیستیم . تخته سیاه و سفید جایگزین تخته سیاه ، تلفن های هوشمند جایگزین کشویی ، تاشو یا مسدود کردن تلفن های همراه می شوند و اگر می خواهید با ما تماس بگیرید ، دیگر شماره تلفن ثابت بلکه شماره تلفن همراه ، حساب اینستاگرام یا نام فیسبوک را نمی پرسید. ما می توانیم بسرعت با افراد همسایه خود ، چه از نظر حرفه ای و چه از نظر خصوصی در ارتباط باشیم.

استفاده از رسانه های اجتماعی توسط دانشجویان
پدیده رسانه های اجتماعی چیز جدیدی نیست. بیشتر شبکه های اجتماعی مهم بیش از 10 سال است که وجود دارد. بر این اساس ، ما با آنها آشنا هستیم. ما هر روز از آنها برای اهداف مختلف استفاده می کنیم.

بسیاری از آمارها در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی نشان می دهد که ما از Facebook ، Instagram و Co. خیلی وقت استفاده می کنیم . گزارش جهانی دیجیتال 20 رشد مداوم اینترنت و استفاده از رسانه های اجتماعی را نشان می دهد . در اینجا هیجان انگیز ترین شماره ها وجود دارد: آلمانی ها هر روز بطور متوسط ​​یک ساعت و 13 دقیقه در سکوهای رسانه های اجتماعی می گذرانند. ما هر روز چهار ساعت و 53 دقیقه آنلاین هستیم. گروه سنی با بیشترین پروفایل اینستاگرام در سراسر جهان ، گروه سنی تا 24 سال است. بیشتر پروفایل های فیس بوک افرادی بین 25 تا 34 سال دارند که از نزدیک افراد جوان -24 ساله دنبال می شوند.در سال 2017 ، 90٪ از کل دانشجویان آلمانی چندین بار در هفته از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند. در کل جمعیت ، استفاده از آن فقط 52٪ بود . به دلیل اینکه متعلق به نسل Y است ، دانش آموزان از پیشنهادات رسانه های اجتماعی استفاده گسترده می کنند.

تأثیر در نمرات شما - این همان چیزی است که تحقیقات می گویند!
یک چیز مسلم است: قطعاً رسانه های اجتماعی تأثیر خود را بر نمره نهایی شما می گذارند! در نگاه اول ، اکثر نتایج مطالعه بسیار ناخوشایند است: اگر اثری وجود داشته باشد ، بسیار ناچیز است . چشم انداز تحقیق متنوع است: اگر مطالعه ای وجود داشته باشد که ادعا می کند استفاده از رسانه های اجتماعی باعث ضعف ها می شود ، کمی بعد یک مطالعه منتشر می شود که اثر متضاد را گزارش می کند. در تحقیقات ما نتایج بسیاری را پیدا می کنیم - به خصوص بسیاری از نتایج متفاوت!

در اینجا یک یادداشت کوتاه در مورد مطالعات وجود دارد: هنگامی که به نتایج مطالعه می پردازیم ، بسیار مهم است که توجه کنیم روابط یافت شده وماً علتی نیست. برخی از روشهای آماری اجازه نمی دهد نتیجه گیری در مورد جهت تأثیر بگیرد. بنابراین می تواند چنین باشد که دانش آموزان کمتر موفق فقط از رسانه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند تا دانشجویان موفق تر. احتمال دیگر: نمرات بد منجر به افزایش استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی می شود و برعکس! بنابراین وماً اینگونه نیست که دلیل مصرف رسانه های اجتماعی باشد.

علاوه بر این ، گاهی اوقات این مشکل وجود دارد که تمایز کافی وجود ندارد ، به این معنی که رسانه های اجتماعی بر نمرات ما تأثیر می گذارند. تأثیرات بزرگتر در نمرات فقط در صورتی نمایان می شود که نگاهی دقیق تر نشان دهیم در کدام مناطق زندگی ما تحت تأثیر رسانه های اجتماعی قرار دارد. این تنها راهی است که می توانیم ببینیم تأثیر رسانه های اجتماعی چه تاثیری بر عملکرد تحصیلی و نمرات ما دارد.

بنابراین ، اکنون به مهمترین تأثیراتی که نشان می دهد چگونه رسانه های اجتماعی و نمرات ما بر یکدیگر تأثیر می گذارند ، می پردازم .

بسیاری از نقش های رسانه های اجتماعی در مطالعات شما
نقش 1 - ارسال کننده اطلاعات
اطلاعات از هر زمان دیگری قابل دسترسی تر و جاری تر است. جریان اطلاعات بسیار سریع است و دامنه وسیعی دارد. ما دانشجویان نیز از این مزیت بهره مند می شویم . اگر در درک مطلب با مشکل روبرو هستید ، لطفاً برای کمک به دانشجویان همکار خود پیام ارسال کنید ، سؤال خود را در یک انجمن بنویسید یا به سادگی از گروه های فیس بوک برای تحقیق استفاده کنید.

در اینجا باید بین تقاضای خالص با پذیرش بی تأمل از پاسخ ها و تهیه پاسخی برای دستیابی به درک عمیق تر از موضوع ، تمایز قائل شد . ما اغلب به سرعت جواب سوال خود را می یابیم . ما اغلب اینها را اتخاذ می کنیم بدون اینکه با جزئیات بیشتری با آنها برخورد کنیم . بنابراین می توان وظایف را سریعتر و به صورت هدفمند تکمیل کرد ، اما ما اطلاعات را به طور دائم ذخیره نمی کنیم . برای امتحانات موفق و نمرات خوب ، بدست آوردن اطلاعات بصورت آنلاین و مستقل بودن آن ، معقول تر استو با قلب بیاموزید دانش آموزانی که در انجمن های آنلاین به جستجوی پاسخ می پرداختند ، از دانش آموزانی که مطالب یادگیری را ارائه می دادند ، نمره های پایینی داشتند. این توسط یک مطالعه در مورد بحث چهره به چهره در مقابل نشان داده شده است. بحث آنلاین بنابراین: از دامنه منابع استفاده کنید ، اما هرگز آنها را نپذیرید!

نقش 2 - حواس پرتی
در سخنرانی معمولاً توجه ما فقط به گویندگان معطوف نشده است. تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها به اندازه کافی محرک های منحرف کننده جذاب را ارائه می دهند. ما به پیام ها پاسخ می دهیم ، از طریق فید توییتر حرکت می کنیم یا DIY جدید را در Pinterest پین می کنیم. به خصوص وقتی سخنرانی جذابیت کمتری داشته باشد ، در رسانه های اجتماعی افراط می کنیم.

ما با یک گوش گوش می دهیم در حالی که چشمان ما روی صفحه است. آیا ما چند وظیفه داریم ؟ Multitasking اجرای همزمان حداقل دو فرآیند پردازش اطلاعات را توصیف می کند. این شامل تمام فرایندهای ذهنی است که به صورت خودکار نیستند. در حقیقت ، مردم قادر به انجام همزمان چندین کار نیستند. به جای کار چند وظیفه ای ، این کار را "تغییر کار " می نامند . ما دو کار را به طور هم زمان انجام نمی دهیم بلکه از یک فعالیت به فعالیت دیگر تغییر می دهیم و دوباره به عقب برمی گردیم. همیشه فرض می کنیم که هنگام کار چند وظیفه ، به همان اندازه کار می کنیم. اما این درست نیست! راندمان ما در چند وظیفه ای بسیار پایین است از زمان انجام این فعالیتها به صورت سری باشد.

می توانید این تغییر به اصطلاح وظیفه را با باز کردن چندین برگه در یک برگه مقایسه کنید. مانند کارهای چند وظیفه ای قابل اجتناب ، چندین کار یا منابع اطلاعاتی فعال هستند. اما شما فقط یک منبع دارید. این بدان معناست که چشمان شما فقط می توانند بر روی یک منبع اطلاعات باشند. بنابراین شما فقط می توانید یک کار را انجام دهید. جابجایی از یک برگه به ​​برگه دیگر برای شما انرژی و تلاش می کند. باید دوباره تغییر دهید و دوباره بخوانید.

در سخنرانی ، تغییر وظیفه از مدرس به تلفن های هوشمند به شرح زیر است: شما تمام اطلاعات را برش نمی دهید و همچنین اگر توجه خود را به سمت سخنرانی برگردانید ، بازگشت به مبحث دشوارتر است. این امر باعث ایجاد شکاف در دانش و سؤالات درک می شود که فقط با زمان و تحقیق اضافی می توان از بین رفت. نمرات شما یا عملکرد تحصیلی شما ممکن است رنج ببرد.

نقش 3 - زمان گیرنده و گیرنده گیر
مطالعه ای تحت عنوان "کتاب های بسیار چهره و کافی نیست" بررسی کرد که آیا استفاده از فیس بوک با نمرات ضعیف مرتبط است. محققان دریافتند که زمان صرف شده در فیس بوک یک پیش بینی کننده قوی از عملکرد است . به خصوص اگر وقت زیادی را برای فیس بوک قربانی کنید ، این عواقب منفی برای نمره نهایی دارد.

با کمال تعجب ، این (حداقل مطابق با این مطالعه) به دلیل کمترین زمان باقی مانده برای یادگیری نیست. مطالعات دیگر این ادعا را با این ادعا که نسلهای قبل تا مدتها فعالیتهای دیگری انجام داده بودند ، تأیید می کنند. فقط آنها در فیسبوک نبودند بلکه تلویزیون را تماشا می کردند ، رومه ها را می خواندند یا در هوای تازه بودند. فرضیه ای که هنوز هم می تواند اثر را توضیح دهد: شاید حفظ غلظت بعد از فرار طولانی مدت رسانه های اجتماعی برای ما مشکل تر باشد . این امر یادگیری مطالب جدید را دشوارتر می کند ، که منجر به نمرات ضعیف می شود.

با این حال ، آنچه مسلم است اینست که رسانه های اجتماعی فرصت های تعویق بسیاری را ایجاد کرده اند . سیل اطلاعاتی که ما می توانیم مصرف کنیم ، گاهی عدم تسلیم در این امر را دشوار می کند. بنابراین رسانه های اجتماعی به مدیریت زمان خوبی نیاز دارند.

نقش 4 - داروی بالقوه
اگرچه اعتیاد به اینترنت هنوز یک بیماری ثبت شده در سیستم های تشخیصی تشخیصی نیست ، اما تحقیقات و عمل هنوز هم نیاز دارد که به عنوان یک اعتیاد شناخته شود و دائماً در حال بررسی پدیده جدید است. علائم رسانه های اجتماعی و اعتیاد به اینترنت همانند اعتیاد به الکل است: استفاده بیش از حد ، توسعه تحمل و ترک اجتماعی . با توجه به پاپ آپ ها و دامنه مداوم در حال تغییر اطلاعات ، ما در استفاده از رسانه های اجتماعی تقویت می شویم. برای برخی دانش آموزان ، هر پیام جدید مانند یک آبجو سرد به معتاد الکل است. مصرف می تواند اعتیاد آور است.

موضوعات یک مطالعه در مورد اعتیاد به اینترنت به ویژه دو علائم نشان داد: آنها بخش قابل توجهی از زمان موجود خود را در اینترنت و مهمتر از همه طولانی تر از زمان مورد نظر خود می گذرانند. براساس این مطالعه ، 9/9٪ از دانشجویان مورد بررسی ، معتاد طبقه بندی شدند. احتمالاً بدترین اثر جانبی این اعتیاد: خطر ابتلا به اعتیادهای دیگر را افزایش می دهد. معمولاً نه تنها وابستگی روانشناختی خطرناک است بلکه وابستگی جسمی نیز دارد.

نقش 5 - تماس با پرستار
رسانه های اجتماعی به دلایلی خاص گفته می شوند! آنها ما را قادر می سازند تا روابط اجتماعی را برقرار و حفظ کنیم . این امر به ویژه برای دانشجویان سال اول و دانشجویان جدید بسیار مهم است . براساس مطالعات ، رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط با دوستی و دوستی های موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. با مشاهده پروفایل دوستان (فیسبوک) ما ، در مورد علایق آنها بیشتر می آموزیم و می توانیم از این دانش هنگام برنامه ریزی سرمایه گذاری های مشترک استفاده کنیم. تعامل اجتماعی ، رضایت از زندگی و اعتماد براساس یک مطالعه انجام شده استبا استفاده از Facebook ارتباط مثبت دارد. رسانه های اجتماعی نه تنها ارتباط را آسان تر می کنند بلکه در نهایت باعث می شوند که ما دوستان بهتری و افراد اجتماعی بیشتری داشته باشیم. این به نوبه خود ما را شادتر و در نتیجه پربارتر می کند. از طریق حفظ مخاطبین ، حتی از طریق گذرگاهها نمرات بهتری کسب می کنیم.

نقش 6 - خلق و خوی
ما خلق و خوی و ما به طور کلی رفاه یک قابل توجهی تاثیر بر حافظه، تمرکز و انگیزه ما . بنابراین ، نباید دست کم گرفت که استفاده از رسانه های اجتماعی چه تأثیری بر رفاه ما می گذارد ، زیرا این به نوبه خود می تواند تأثیر بزرگی در عملکرد ما و در نتیجه در نمرات ما داشته باشد.

مطالعات بیشماری تأثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر رفاه دانشجویان را نشان داده استبررسی شده است. عامل تعیین کننده در اینجا این بود که فعالیت هایی که در رسانه های اجتماعی انجام می شد یا دانش آموزان با آن هدف آنلاین می شدند. هنگامی که دانشجویان دانشگاه در انجمن های چت می نوشتند ، با دیگران تماس تلفنی برقرار می کردند یا در سایت هایی مانند شبکه های فیس بوک عمل می کردند ، آنها به عنوان "با انگیزه اجتماعی" طبقه بندی می شدند. اگر آنها دارای انگیزه اجتماعی بودند ، این منجر به بهزیستی بیشتر می شد. از طرف دیگر ، اگر دانشجویان دانشگاه می خواستند در اینترنت گشت و گذار کنند ، فیلم تماشا کنند یا بازی های رایانه ای انجام دهند ، احتمالاً آنها تنهایی می شدند. فقدان یک مؤلفه اجتماعی منجر به رفاه خوب شد. با دانش آموزانی که از شبکه های اجتماعی برای تعویق یا گذراندن وقت استفاده می کردند ، همین اتفاق افتاد.

رسانه های اجتماعی نیز اغلب به عنوان راهی برای درک با عوامل استرس زا برخورد . کاربران رسانه های اجتماعی به دنبال پشتیبانی و تأیید به صورت آنلاین هستند. افراد دارای این هدف معمولاً نسبت به افرادی که از رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط استفاده می کنند ، تنهایی ، محفوظ تر ، مضطرب و افسرده تر هستند. سایت هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام امکان حفظ یا افزایش خود-تصویر و عزت نفس را ممکن می سازند . اغلب با تحریف واقعیت این اتفاق می افتدهمراه است. افشای انتخابی ، ویرایش یا تغییر اطلاعات و عکس ها مطمئناً می تواند تأثیر مثبتی بر عزت نفس دانش آموزان داشته باشد. تا حدودی "تحریک تعارف" از طریق بیان خود حتی مثبت است.

اگر در سکوهای رسانه های اجتماعی مبتنی بر تصویر مانند Instagram ، Tumblr ، Reddit ، YouTube و Pinterest بمانیم ، خطر تبعیض آمیز توسط افراد شناخته شده کمتر است ، زیرا عملکرد کامنت ها معمولاً محدود است یا بیشتر برای افراد غریبه محدود می شود. به همین دلیل رفاه ما معمولاً در هنگام استفاده از این رسانه اجتماعی بیشتر از استفاده از فیس بوک است. زورگویی و تبعیض در اینجا آسانتر است و معمولاً شخصی تر است.

بنابراین: آیا رسانه های اجتماعی خوب هستند یا بد؟
کمی از هر دو! رسانه های اجتماعی نقش های بسیاری در زندگی ما دارند و به همین دلیل تأثیرات متنوعی و متفاوتی در مطالعات ما دارند . رسانه های اجتماعی به خودی خود بد نیستند ، اما به مهارت های لازم را دارند . خودکنترلی ، خود نظم و انضباط ، صلاحیت رسانه ها ، توانایی تأمل و مدیریت زمان . اگر این مهارت ها و مهارت ها را گسترش دهیم ، می توانیم از رسانه های اجتماعی بدون مشکل برای ما استفاده کرده و از جهات مختلف سود ببریم. بنابراین اثرات رسانه های اجتماعی می تواند مثبت باشد و خود را در نمرات شما حس کند!

مقاله در مورد تاثیر عشق در زندگی مشترک امروزی

تحقیقی درباره تاثیر مصرف سیگار بر انسان

مقاله تأثیر رسانه های اجتماعی بر یادگیری و پیشرفت علمی

تحقیق از چند سخن بزرگان

مقاله چند ضرب المثل مهم چینی.

مقاله ضرب المثل های مفید انگلیسی

تحقیق در مورد اینکه چرا افراد در پیری ناگهان بدخواه می شوند؟

، ,های ,اجتماعی ,رسانه ,استفاده ,یک ,های اجتماعی ,رسانه های ,استفاده از ,از رسانه ,می کنیم

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مطالب اینترنتی دکتر سلام اعداد و دنیای مهندسی! کاربرد آمار فضایی علوم اجتماعی آموزش و پرورش منطقه ی خواجه پیام همدردی .. لذت آشپزی خواص خوراکی ها اکسیر؛ یک جرعه کتاب sina8400w